Zmarszczki palacza ćwiczenia – joga twarzy

Zmarszczki palacza to bruzdy, które pojawiają się nad górną wargą, tworząc nieestetyczne, pionowe załamania skóry. Ich nazwa może być myląca, bo okazuje się, że zmarszczki palacza wcale nie występują tylko u osób, które są w tytoniowym nałogu. Tego rodzaju niedoskonałości na twarzy pojawiają się też wraz z wiekiem, w naturalnym procesie starzenia się skóry.

Ze zmarszczkami palacza borykają się najczęściej osoby po 40 roku życia. Bruzdy stają się widoczne o wiele wcześniej u kobiet aniżeli u mężczyzn, bo to ich skóra jest bardziej delikatna i cienka. Oczywiście, osoby, które palą papierosy, są narażone na ich występowanie znacznie bardziej. Wylicza się, że zmarszczki tego typu pojawią się na pewno aż u 99% palaczy. Co więcej, staną się widoczne nawet 3-4 razy szybciej niż u osób, które w nałogu tytoniowym nie są.

Niestety, proces starzenia się skóry jest nieuchronny i zmarszczki prędzej czy później powstaną. Można go jednak skutecznie opóźnić i sprawić, że bruzdy nad górną wargą będą znacznie mniej widoczne i płytsze. Dermatolodzy wskazują, iż da się również złagodzić wygląd tych, które już powstały, a jedną z domowych metod pielęgnacji skóry twarzy jest facefitness.

Co to jest joga twarzy?

Joga twarzy to odkrycie medycyny naturalnej. Podobno odpowiednie ćwiczenia mają sprawić, że nasza skóra będzie w świetnej kondycji przez długi czas. Gimnastyka twarzy zawiera różny zakres ćwiczeń i masażu, w zależności od partii twarzy, na którą chcemy wpłynąć.

Joga twarzy wykonywana codziennie, przez długi czas, ma sprawić, że jej owal zostanie utrzymany w świetnym stanie, a nawet poprawiony. Skóra stanie się zaś bardziej gęsta i jędrna. Podczas ćwiczeń dotleniamy ją, poprawiamy mikrokrążenie i pobudzamy przepływ limfy.

Co ważne, facefitness zalecany jest dużo częściej w celach profilaktycznych aniżeli leczniczych. Może być też jedną z elementów całościowej kuracji przeciwzmarszczkowej. Wykazuje dużo lepsze skutki w procesie zapobiegania występowania niedoskonałości skóry niż ich niwelowania. Pamiętajmy również, że właściwie wykonany masaż twarzy ma właściwości relaksacyjne.

Zmarszczki palacza – ćwiczenia

Zmarszczki palacza to załamania skóry, które powstają w procesie wiotczenia skóry. Wpływ na to ma niższa produkcja kolagenu, elastyny i kwasu hialuronowego, która po 20 roku życia maleje o nawet 2%. W efekcie tkanka podskórna zanika, a mięśnie stają się osłabione.

Bruzdy powstają też w wyniku mimiki twarzy. Niestety, mięśnie w okolicach ust są często nadużywane, chociażby poprzez aparat mowy. Trudno więc zapobiec ich osłabieniu, czego wynikiem są właśnie zmarszczki palacza. Ćwiczenia, które dedykowane są tej części twarzy, pozwolą je wzmocnić, dzięki czemu skóra będzie przez długi czas sprężysta. Aby zapobiec lub złagodzić niekorzystne zmiany w okolicach ust, warto wykonywać codziennie zestaw następujących ćwiczeń:

  • głośne i wyraźne wymawianie samogłosek, ze szczególnym uwzględnieniem „E” oraz „O”,
  • częste uśmiechanie się,
  • masaż skóry nad górną wargą, z mocnym dociskaniem opuszków palców do skóry.

Joga twarzy będzie skuteczna jedynie wtedy, gdy ćwiczenia będą wykonywane codziennie, co najmniej przez 15 minut.  Gimnastykę można przeprowadzać w dowolnym miejscu, o dowolnej porze, ale najlepiej ćwiczenia realizować wieczorem, po dokładnym oczyszczeniu twarzy. Zwieńczeniem powinno być wklepanie odżywczego kremu przeciwzmarszczkowego – rozgrzana i dotleniona skóra szybciej i głębiej go wchłonie. To dobry sposób pielęgnacji skóry dla osób cierpliwych – pierwsze efekty widać dopiero po miesiącu.